Nervös inför Medierna

Uppdatering: Jo jag visste att jag inte gjorde optimalt ifrån mig. Utförligare kommentar kommer efter jobbet ikväll.

Usch. Om jag har några specialområden så är journalistik med/om/för etniska minoriteter ett. Vad händer då när Medierna i P1 äntligen uppmärksammar ämnet? Jag, som vanligtvis kan alla argument och siffror i sömnen, drar på mig jordens influensa med bomull i hjärnan. Känner att jag underlevererade på samtliga frågor i deras intervju, svar som jag annars har koll på. Tur att man har bloggen så man kan utveckla sig.

Gissar att inslaget delvis kommer att handla om min debattartikel om (icke-)mångfalden i Sommar i P1 som jag publicerade på Second Opinion för några veckor sedan. Den är nu månadens mest lästa (3.812 träffar i skrivande stund) och har framförallt 38 tummen upp och bara en tummen ner. Ödmjuk och tacksam! Texten:

Sveriges Radio P1: Det saknas namn på listan!

Och så svaret två dagar senare från P1 (som först sade “inga kommentarer”-13 tummen ner och en tummen upp, 1.672 träffar):

Replik: “Bra tips inför kommande somrar”

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

