Yasmine vs Nordegren

Louise Epstein, bisittare för dagen, och programledaren Tomas Nordegren.

Oftast lägger jag inte upp saker jag gjort som egna bloggposter utan bara under fliken ovan som heter “sagt och gjort”.  Men min medverkan i Nordegren i P1 under tisdagen var faktiskt kul. Hör mig munhuggas med Nordegren från 09.30 ungefär. Frågan som ställs är om medierapporteringen om folkresningen i Egypten/den arabiska våren var för “naiv”.

Påstår man det så har man glömt hur rapporteringen faktiskt såg ut under revolutionsveckorna och hur islamologerna, snarare än exempelvis freds- och konfliktforskarna, åkte skytteltrafik in till TV-sofforna. Men det roligaste var att käbbla med Nordegren. Jag hade inte riktigt förberett mig på den underliggande tesen att religion typ per definition är dåligt men försökte nyansera bäst jag kunde.

Lyssna här, från ungefär 09.30 och framåt.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

